pbadmin to narzędzie administracyjne dla systemów Windows, które umożliwia zarządzanie bazami danych oraz konfiguracją serwerów. Służy do wykonywania różnych operacji na bazach danych, takich jak tworzenie, aktualizowanie, czy usuwanie obiektów oraz zarządzanie użytkownikami i ich uprawnieniami.
pbadmin [opcje] [polecenia] [parametry]
Parametr | Opis |
---|---|
-h, –help | Wyświetla pomoc i dostępne opcje komendy. |
-c, –config | Określa ścieżkę do pliku konfiguracyjnego. |
-u, –user | Podaje nazwę użytkownika do logowania. |
-p, –password | Podaje hasło użytkownika do logowania. |
create | Tworzy nową bazę danych o podanej nazwie. |
drop | Usuwa bazę danych o podanej nazwie. |
list | Wyświetla listę istniejących baz danych. |
grant | Przyznaje wskazanemu użytkownikowi określone uprawnienia. |
pbadmin -u admin -p haslo123 create nowa_baza
Powyższe polecenie loguje się do systemu jako użytkownik 'admin’ z hasłem 'haslo123′, a następnie tworzy nową bazę danych o nazwie 'nowa_baza’. To przydatne, gdy potrzebujesz szybko utworzyć nową bazę danych w środowisku produkcyjnym.
pbadmin -u admin -p haslo123 drop stara_baza
W tym przykładzie komenda usuwa bazę danych 'stara_baza’ po zalogowaniu się jako użytkownik 'admin’. Ważne jest, aby być ostrożnym przy używaniu komendy drop, ponieważ usunięcie bazy danych jest nieodwracalne.
pbadmin -u admin -p haslo123 list
Komenda list wyświetla wszystkie dostępne bazy danych dla zalogowanego użytkownika. To przydatne, aby uzyskać przegląd wszystkich baz danych w systemie przed podjęciem dalszych działań administracyjnych.