Co ma wpływ na cenę sklepu internetowego PrestaShop cennik.
Samo oprogramowanie PrestaShop jest rozpowszechniane na zasadzie licencji „Open Software Licence”. W związku z czym każdy może pobrać skrypt i zainstalować sklep. W ten sposób mamy sklep internetowy, który będzie wspierany przez silnik Prestashop.
Co wchodzi w cenę sklepu internetowego?
Jeśli masz sklep i potrzebujesz tylko usług zapraszamy na koniec artykułu cennik usług dodatkowych
Ustalenie szczegółów dotyczących realizacji, omówienie asortymentu jaki będzie sprzedawany. Doprecyzowanie szczegółowych wariantów produktu dla wszystkich kategorii branży. Dokładne omówienie sposobu poruszania się użytkowników po sklepie internetowym, sposobu wyszukiwania produktów, zamawiania, płatności i wysyłki. Wybadanie które z kanałów dotarcia do klienta są optymalne dla danej branży i zaproponowanie odpowiednich modułów np.:
– porównywarki cenowe np.: Ceneo, Skapiec
– portale aukcyjne np.: Allegro, e-bay
– Reklama Google Ads
– Google Merchant Center
– SocialMedia
– SEM
Omówienie wyglądu sklepu, kolorystyki układu, działania.
Zdefiniowanie ścieżki zakupowej. Opracowanie profilu współpracy z partnerami aby odwzorować w sklepie internetowym. Każdy z powyższych elementów ma wpływ na końcową cenę sklepu internetowego.
Instalacja sklepu Prestashop.
I) Przygotowanie serwera pod wgranie testowej wersji sklepu na której będziemy pracowali do czasu zakończenia prac i publikacji np:
a) Utworzenie subdomeny,
b) Zweryfikowanie wersji PHP, w przypadku braku możliwości zmiany PHP na wersję wystarczającą do zainstalowania PrestaShop – oddelegowanie rekordu A subdomeny na inny serwer.
c) Utworzenie bazy MySQL.
II) Pobranie ostatniej stabilnej wersji PrestaShop.
III) Wgranie plików na serwer do odpowiedniego katalogu np. za pośrednictwem protokołu FTP.
IV) Wywołanie URL w celu zainicjowania instalacji sklepu internetowego.
Po przejściu przez proces instalacji tj. podaniu kilku niezbędnych danych jak: nazwa sklepu, nazwa użytkownika, hasło administratora, podanie dostępów do bazy MySQL. Otrzymujemy wersję demonstracyjną sklepu internetowego, jaki możemy zobaczyć na oficjalnej stronie prestashop.com.
Personalizacja sklepu internetowego – ten etap ma duży wpływ na cennik Prestashop.
I) Projekt indywidualny – minimum jakie potrzebujemy to 8 godzin na przygotowanie projektu graficznego od 24 godzin na zakodowanie do CSS, HTML dla prostego projektu. Należy pamiętać, że strona główna to nie cały projekt na stronie występuje dużo więcej widoków które trzeba poprawić : listing kategorii, produktu, koszyka, formularze, panel klienta, … .
II) Szablon PrestaShop – Jeśli decydujemy się na gotowy szablon. Nigdy nie wybieraj najtańszych szablonów. Takie szablony często są źle zakodowane, naprawianie szukanie błędów zajmuje więcej czasu niż zakodowanie na nowo. Często nie przewidują wszystkich funkcji PrestaShop i np. może się okazać, że przy włączeniu powiązanych produktów szablon będzie generował błędy. Musisz się też liczyć z tym, że takich stron będzie kilka w sieci, jeśli są to firmy z innej branży to nie ma większego problemu.
Wybór między punktami I i II ma znaczący wpływ na cenę finalnego sklepu internetowego.
Skalowalność PrestaShop jest nie ograniczona. Ponad 6000 gotowych modułów płatnych i darmowych podzielonych na 10 głównych kategorii:
Przykładowo wdrożenie PayU zajmuje ok 1-2 godzin. Musimy utworzyć nową płatność w PayU przestawić w tryb testów, pobrać klucze i identyfikatory potwierdzające bezpieczeństwo oraz podać w PrestaShop. Wykonać testy! Tak żeby nie było problemów po publikacji. Nic skomplikowanego i nic specjalnie absorbującego tylko że tych modułów będzie kilka a nawet kilka naście i nad każdym w podobnym stopniu trzeba poświęcić czas na poprawną konfigurację.
Presta Shop jest gotowym rozwiązaniem i nigdy w 100% nie odwzorowuje działanie firmy. Biorąc pod uwagę indywidualność każdego przedsiębiorstwa. Dwie firmy z tej samej branży wyróżniają inne rzeczy, żeby pokazać te zalety w naszym sklepie musimy dodatkowo zaprogramować taką funkcjonalność.
Jeżeli sklep internetowy nie jest wyposażony w integrator z programem do faktur który przesyła w tle produkty, stany, magazynowe, zamówienia. Jeżeli mamy już inny działający sklep internetowy np. na starszej wersji PrestaShop lub zupełnie na innych systemów np. Shoper. Musimy przenieść dane do naszego nowego sklepu.
Wprowadzanie materiałów do sklepu internetowego. Jeśli jest to pierwszy sklep internetowy materiały należy wprowadzić.
Po określeniu wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego. Jesteśmy wstanie określić ilość czasu potrzebny do spersonalizowania sklepu internetowego. Wybór na każdym z kroków ma wpływ na cenę gotowego sklepu. Tak opracowujemy cennik wykonania sklepu PrestaShop.
Dla bezpieczeństwa wykonujemy pełen backup i zgrywamy. Zawartość starego sklepy lub strony przenosimy do katalogu tak aby był do niej jeszcze dostęp. Wgrywamy PrestaShop na docelową domenę internetową.
Sklep gotowy, zajmujemy się marketingiem i sprzedażą.
Zapraszamy do składania zapytań.
Poniżej prezentujemy przykładową realizację sklepu internetowego dla 3krotnego mistrza świata Tai Woffinden:
Pakiet | Cena | Zawartość Pakietu | |
---|---|---|---|
Pakiet Startowy | od 500 PLN/miesiąc | Podstawowe monitorowanie PrestaShop Instalacja standardowych modułów Podstawowe wsparcie techniczne przez e-mail | |
Pakiet Biznesowy | od 1000 PLN/miesiąc | Wszystko z pakietu Startowego, plus: Dostosowywanie tematów i modułów Optymalizacja SEO na poziomie podstawowym Wsparcie techniczne przez telefon | |
Pakiet Premium | 2500 PLN/miesiąc | Wszystko z pakietu Biznesowego, plus: Zarządzanie kampaniami PPC i e-mail marketingiem Zaawansowane optymalizacje SEO Rozwój funkcji sklepu na żądanie Miesięczne raporty wydajności i analizy Priorytetowe wsparcie techniczne 24/7 Wdrażanie i zarządzanie integracjami zewnętrznymi (ERP, CRM) Szkolenia dla zespołów klienta | |
Usługi Dodatkowe | |||
Rozwój indywidualnych modułów | od 500 PLN | ||
Optymalizacja wydajności sklepu | od 900 PLN | ||
Roboczogodzina | 150 PLN | ||
Wykonanie i wdrożenie sklepu od „zera” | wycena indywidualna |