Żeby zdefiniować własne nowe parametry przechodź w panelu administratora do sekcji sprzedaż -> katalog -> atrybuty & cechy.
W tym miejscu możemy dowolnie edytować lub dodawać parametry które będą opisywały twój produkt.
Oba parametry służą do doprecyzowania produktu. Podstawowa różnica między nimi jest taka, że atrybuty nie mają wpływu na cenę w przeciwieństwie do funkcji.
Na przykładzie zaprezentujemy różnice stosowania atrybutów i funkcji w PrestaShop. Przykładowo sprzedajemy kurtki. W kategorii kurtki mamy 100 kurtek wszystkie kurtki męskie różnią się fasonem np. (wyjściowe/sportowe/na co dzień/młodzieżowe/) oraz materiałem z jakiego została jest wykonana np. skóra / jeans / materiał / flausz. Nasza kurtka została już wyprodukowana i sklasyfikowana nie zmieni swoich parametrów (kurtka skórzana nie zmieni się w kurtkę jeansową). Te atrybuty opisują świetnie cechy produktu i świetnie nadają się do filtrowania. Jeśli szukamy kurtki „na co dzień” wykonanej ze skóry wystarczy zaznaczyć filtr i ukryjemy inne kurtki.
Inaczej jest w przypadku funkcji. Funkcje mogą mieć wpływ na cenę i na towar który finalnie zostanie wysłany do klienta. np.
Możemy to określić dzięki funkcjom.
Ważne: Przed przystąpieniem do określenia co jest funkcją a co atrybutem w naszym sklepie internetowym PrestaShop, należy dokładnie przeanalizować nasz towar i sposób w jaki chcemy prezentować w naszym sklepie. W oparciu o zaprezentowany przykład jeśli dana kurtka „na co dzień” była wykonywana z różnych materiałów – materiał należało by określić jako funkcję która prawdopodobnie będzie miała wpływ na cenę.
Interesują Cie inne zagadnienia PrestaShop zachęcamy do odwiedzenia linków:
– cennik PrestaShop
– instrukcja PrestaShop
– Sklepy internetowe PrestaShop