Kategorie w PrestaShop – zarządzanie kategoriami

Cofnij do spisu treści : Instrukcja obsługi Prestashop

Kategorie są nieodzowną częścią sklepu, umożliwiają grupowanie podobnych do siebie produktów. Umożliwiają użytkownikom sklepu odnaleźć się oraz zawężają wyszukiwanie w przypadku poszukiwania określonego rodzaju produktu. Kategorię powinna zostać utworzona w momencie, gdy istnieją co najmniej dwa produkty o równoważnych atrybutach. Produkty w kategorii powinny być podobne. Należy o tym pamiętać w momencie dodawania produktów i podczas tworzenia nowych kategorii.

Zarządzanie kategoriami produktów w PrestaShop znajduje się w panelu CMS sklepu. żeby do niego przejść z lewego menu należy wybrać:
Sekcja: Sprzedaż
Dział: Katalog
Pozycja: Kategorie

Zarządzanie kategoriami PrestaShop. Po przejściu w panelu administracyjnym do sekcji kategorie zobaczymy pełny listing kategorii produktów w naszym sklepie.

Kategorie są zaprezentowane w tabeli której pola są oznaczone:

ID – numer id kategorii

NAZWA – nazwa kategorii

OPIS – tekstowy opis kategorii

POZYCJA – pozycja na którym ma się wyświetlać dana kategoria.

WYŚWIETLANE – informacja czy dana kategoria ma być aktualnie wyświetlana w sklepie.

Dodawanie nowej kategorii. Po wyborze „dodaj nową kategorię” zobaczymy panel jak na screen po prawej stronie.

Nazwa– nazwa kategorii w sklepie

Wyświetlane – pole wyboru określający czy dana kategoria ma być widoczna w sklepie czy nie.

Kategoria nadrzędna – określamy rodzica dla kategorii którą dodajemy.

Opis – tekstowy opis kategorii który domyślnie pojawi się na górze kategorii.

Zdjęcie kategorii – zdjęcie które zostanie wyświetlone obok opisu w kategorii domyślnie na górze po prawej stronie opisu.

Miniatura kategorii – Jeśli szablon na to pozwala pojawi się małe zdjęcie kategorii nadrzędnej.

Miniatury menu – Jeśli szablon na to pozwoli pojawi się małe zdjęcie reprezentujące daną kategorię.

Podgląd SEO – Widok zakładki kategorii w wyszukiwarce internetowej.

Meta-tytuł – tytuł kategorii reprezentowany na pasku przeglądarki lub w wyszukiwarce internetowej.

Opis meta – opis który będzie widoczny przy kategorii w wyszukiwarce internetowej.

Słowa kluczowe meta – słowa kluczowe dla wyszukiwarki internetowej.

Przyjazny adres URL – widok url jaki będzie miała kategoria możliwie krótki i zrozumiały.

Dostęp grupowy – Możliwość definiowania grup użytkowników którzy będą mieli dostęp do danej kategorii.

Jeśli już przekonałeś się do tego silnika zapraszamy do skorzystania z naszej oferty i realizacji sklepu PrestaShop w naszej firmie.

Zamów wycenę
Polityka prywatności | Regulamin
Pro-link 2005-2020