Właścicielom sklepów internetowych działającym w e-commerce zależy przede wszystkim, aby zmaksymalizować sprzedaż oferowanych produktów. W tym celu pozycjonują swój serwis, bazując na konkretnej strategii SEO umożliwiającej zwiększenie pozycji na konkretne frazy kluczowe. Warto jednak wziąć pod uwagę „fundamenty” pozwalające wystartować ze znacznie lepszej pozycji niż konkurencja. W tym celu rekomendujemy przeanalizować, która platforma jest lepsza pod kątem pozycjonowania SEO – WooCommerce czy PrestaShop? Odpowiadamy na to pytanie w dzisiejszym artykule!
WooCommerce to wtyczka do WordPressa będąca pełnoprawną platformą sprzedażową wydana w 2011 roku przez programistę, który zajmował się opracowywaniem motywów WooThemes. Aktualnie posiada miano najpopularniejszej platformy e-commerce na świecie, obsługując miliony sklepów internetowych.
PrestaShop to oprogramowanie e-commerce typu open source. Można je pobrać i używać całkowicie za darmo już od 2005 roku. Aktualnie korzysta z niego ok. 300 000 tysięcy sklepów internetowych z całego świata.
Kluczową różnicą pomiędzy WooCommerce a PrestaShop jest fakt, iż WooCommerce to po prostu rozbudowana wtyczka do systemu CMS WordPress, natomiast PrestaShop to niezależne oprogramowanie oparte o otwarty kod źródłowy. Aby odpowiedzieć na pytanie pt.: „Która platforma jest lepsza pod kątem pozycjonowania SEO – WooCommerce czy PrestaShop?”, przedstawimy plusy i minusy obu tych rozwiązań.
Co do plusów WooCommerce, można śmiało pochwalić bardzo dobrą optymalizację SEO sklepów na tej platformie ze względu na dziesiątki praktycznych wtyczek opracowanych typowo pod pozycjonowanie, m.in. Yoast SEO, Rank Math, The SEO Framework oraz Squirrly SEO (WordPressowa alternatywa Surfera).
Co do wsparcia technicznego – naszym zdaniem ceny są zrozumiałe, ponieważ jest to platforma typu open source, a w konsekwencji wyszukiwanie (i naprawianie) błędów może okazać się bardzo czasochłonne. Jak natomiast wygląda SEO na PrestaShop? Uważamy, że w przypadku odpowiedniego zaprogramowania sklepu i dodania przemyślanych pluginów, pozycjonowanie będzie łatwiejsze, niż na WooCommerce.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dot. tego, która platforma jest lepsza pod kątem pozycjonowania SEO – WooCommerce czy PrestaShop. Naszym zdaniem w przypadku większych sklepów internetowych należy postawić na wtyczkę do systemu CMS WordPress (ze względów wydajnościowych), natomiast jeśli chodzi o mniejsze sklepy – pozycjonowanie wypadnie zdecydowanie lepiej na Preście (pod warunkiem, że prawidłowo zoptymalizujemy kod źródłowy i nie spowolnimy serwisu tanimi wtyczkami).