Komenda pushprinterconnections
jest używana w systemie Windows do zarządzania połączeniami z drukarkami w sieci. Umożliwia ona automatyczne dodawanie lub aktualizowanie połączeń z drukarkami na komputerze, co jest szczególnie przydatne w środowiskach korporacyjnych, gdzie wiele urządzeń drukujących jest dostępnych w sieci.
pushprinterconnections [\\nazwa_serwera\drukarka] [/u:username] [/p:password]
Parametr | Opis |
---|---|
\\nazwa_serwera\drukarka | Ścieżka do drukarki w sieci, która ma być dodana lub zaktualizowana. |
/u:username | Nazwa użytkownika, która ma być użyta do uwierzytelnienia, jeżeli dostęp do drukarki wymaga podania danych logowania. |
/p:password | Hasło związane z podanym użytkownikiem. Używane w przypadku gdy drukarka wymaga autoryzacji. |
pushprinterconnections \\drukarka1\HP_LaserJet_Pro /u:admin /p:haslo123
Powyższy przykład ilustruje, jak dodać połączenie do drukarki sieciowej o nazwie „HP_LaserJet_Pro” znajdującej się na serwerze o nazwie „drukarka1”. Użytkownik „admin” wprowadza hasło „haslo123” w celu uzyskania dostępu do drukarki. Komenda ta automatycznie skonfiguruje drukarkę na lokalnym komputerze, co ułatwi użytkownikom drukowanie dokumentów bez konieczności ręcznego dodawania drukarki przez interfejs graficzny systemu Windows.