System rabatów jest niebywałą zaletą PrestaShop. Funkcjonalność rabatów jest standardowo wbudowana w silnik sklepu PrestaShop. Przydzielając rabaty należy dokładnie rozplanować politykę ich nadawania. Przez nie uwagę rabatowanie może się sumować a zysk ze sprzedaży może być niższy lub wręcz ujemny niż suma rabatów.
Żeby dodać/edytować kod rabatowy w Prestashop należy w panelu administracyjnym przejść w sekcji sprzedaż do zakładki katalog->rabaty. Po przejściu do rabatów zobaczymy możliwość definiowania:
Kod rabatowy lub rabat można zdefiniować na szereg różnych sposobów w zależności od potrzeb i specyfiki działalności firmy np:.
rabat kwotowy do każdego zamówienia
rabat kwotowy do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
rabat kwotowy dla wybranych produktów do zamówienia
rabat kwotowy dla wybranych produktów do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
rabat procentowy o zadeklarowany procent do każdego zamówienia
rabat procentowy do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
rabat procentowy dla wybranych produktów do zamówienia
rabat procentowy dla wybranych produktów do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
rabat procentowy dla najtańszego produktu w koszyku
rabat procentowy dla najtańszego produktu w danym zamówieniu po wpisaniu kodu rabatowego
Zaprezentowane kombinację definiowania rabatów możemy rozwijać o kolejne warianty i restrykcje:
czas/termin w jakim ma obowiązywać rabat, kod rabatowy (np. „black friday” od … do … 10% na …)
minimalna wartość zamówienia, poniżej której rabat nie będzie działał (np. dla zamówień pow. 500zł najtańszy produkt -10% rabatu,)
całkowita ilość dostępnych kuponów / rabatów (np. dla 100 pierwszych klientów dla )
ilość kuponów / rabatów przydzielonych dla jednego użytkownika
możemy również nadawać ograniczenia / wykluczenia przydzielenia rabatu w oparciu o: – przewoźników – grupy klientów – wybrane produkty / lub kategorie oraz ich ilość (np. rabat ma zastosowanie w przypadku zakupu minimum 5szt danego produktu.)
Poniżej prezentujemy screeny 3 kroków dodawania nowego kodu rabatowego.
Reguły cenowe katalogu PrestaShop
Zdefiniowanie reguł cenowych umożliwia nadanie rabatu procentowego lub kwotowego dla produktów które znajdują się w koszu w liczbie n. Reguły można zawęzić o kategorie, marki, dostawcy, atrybuty i funkcje.