Rabaty w sklepie internetowym PrestaShop

System rabatów jest niebywałą zaletą PrestaShop. Funkcjonalność rabatów jest standardowo wbudowana w silnik sklepu PrestaShop. Przydzielając rabaty należy dokładnie rozplanować politykę ich nadawania. Przez nie uwagę rabatowanie może się sumować a zysk ze sprzedaży może być niższy lub wręcz ujemny niż suma rabatów.

Żeby dodać/edytować kod rabatowy w Prestashop należy w panelu administracyjnym przejść w sekcji sprzedaż do zakładki katalog->rabaty. Po przejściu do rabatów zobaczymy możliwość definiowania:

Kody rabatowe PrestaShop / rabaty – dodawanie

Kod rabatowy lub rabat można zdefiniować na szereg różnych sposobów w zależności od potrzeb i specyfiki działalności firmy np:.

  • rabat kwotowy do każdego zamówienia
  • rabat kwotowy do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
  • rabat kwotowy dla wybranych produktów do zamówienia
  • rabat kwotowy dla wybranych produktów do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
  • rabat procentowy o zadeklarowany procent do każdego zamówienia
  • rabat procentowy do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
  • rabat procentowy dla wybranych produktów do zamówienia
  • rabat procentowy dla wybranych produktów do zamówienia po wpisaniu kodu rabatowego
  • rabat procentowy dla najtańszego produktu w koszyku
  • rabat procentowy dla najtańszego produktu w danym zamówieniu po wpisaniu kodu rabatowego

Zaprezentowane kombinację definiowania rabatów możemy rozwijać o kolejne warianty i restrykcje:

  • czas/termin w jakim ma obowiązywać rabat, kod rabatowy (np. „black friday” od … do … 10% na …)
  • minimalna wartość zamówienia, poniżej której rabat nie będzie działał (np. dla zamówień pow. 500zł najtańszy produkt -10% rabatu,)
  • całkowita ilość dostępnych kuponów / rabatów (np. dla 100 pierwszych klientów dla )
  • ilość kuponów / rabatów przydzielonych dla jednego użytkownika
  • możemy również nadawać ograniczenia / wykluczenia przydzielenia rabatu w oparciu o:
    – przewoźników
    – grupy klientów
    – wybrane produkty / lub kategorie oraz ich ilość (np. rabat ma zastosowanie w przypadku zakupu minimum 5szt danego produktu.)

Poniżej prezentujemy screeny 3 kroków dodawania nowego kodu rabatowego.

Rabaty – informacje
Rabaty – warunki
Rabaty – akcje

Reguły cenowe katalogu PrestaShop

Zdefiniowanie reguł cenowych umożliwia nadanie rabatu procentowego lub kwotowego dla produktów które znajdują się w koszu w liczbie n. Reguły można zawęzić o kategorie, marki, dostawcy, atrybuty i funkcje.

Dodawanie reguł cenowych

Czytaj więcej:

Zamów wycenę
Polityka prywatności | Regulamin
Pro-link 2005-2020