
Podczas wysyłania e-maili w Mozilla Thunderbird możesz natknąć się na komunikat:
Wiadomość została wysłana, ale nie umieszczono jej kopii w folderze Wysłane z powodu błędów sieciowych lub dostępu do plików.
Można spróbować ponownie lub zapisać wiadomość lokalnie w „Lokalne foldery/Wysłane-biuro@pro-link.pl”.
Program sugeruje wtedy zapis wiadomości lokalnie w Lokalne foldery/Wysłane [adres email].
Najczęstszą przyczyną tego problemu nie jest sama sieć, ale nieprawidłowo wskazany folder „Wysłane” na serwerze IMAP.
Poniżej pokazuję, jak poprawnie ustawić folder – dokładnie tak, jak na załączonym screenie.

Dla spójności warto też ustawić:
Dzięki temu:
Jeżeli wszystko jest poprawnie ustawione:
Komunikat o braku kopii w folderze „Wysłane” w Thunderbirdzie:
Rozwiązanie jest proste:
Ustaw zapisywanie kopii w folderze „Wysłane” na serwerze, a nie lokalnie.
To jedna z najczęstszych i najbardziej mylących konfiguracji w Thunderbirdzie – a jednocześnie jedna z najłatwiejszych do naprawienia.