Podczas wysyłania e-maili w Mozilla Thunderbird możesz natknąć się na komunikat:

Wiadomość została wysłana, ale nie umieszczono jej kopii w folderze Wysłane z powodu błędów sieciowych lub dostępu do plików.
Można spróbować ponownie lub zapisać wiadomość lokalnie w „Lokalne foldery/Wysłane-biuro@pro-link.pl”.

Program sugeruje wtedy zapis wiadomości lokalnie w Lokalne foldery/Wysłane [adres email].
Najczęstszą przyczyną tego problemu nie jest sama sieć, ale nieprawidłowo wskazany folder „Wysłane” na serwerze IMAP.

Poniżej pokazuję, jak poprawnie ustawić folder – dokładnie tak, jak na załączonym screenie.

Dlaczego pojawia się ten błąd?

Krok 3. (Opcjonalnie) Sprawdź Archiwum i Szkice

Dla spójności warto też ustawić:

  • Archiwum wiadomości przechowuj w:Archiwum konta (IMAP)
  • Szkice przechowuj w:Szkice konta (IMAP)

Dzięki temu:

  • cała poczta jest zsynchronizowana
  • wiadomości są widoczne na innych urządzeniach (telefon, webmail)

Po zapisaniu zmian

  1. Kliknij OK
  2. Zamknij i ponownie uruchom Thunderbird
  3. Wyślij testową wiadomość

Jeżeli wszystko jest poprawnie ustawione:

  • błąd nie pojawi się ponownie
  • kopia maila trafi do folderu Wysłane na serwerze
  • wiadomość będzie widoczna także w webmailu

Podsumowanie

Komunikat o braku kopii w folderze „Wysłane” w Thunderbirdzie:

  • nie oznacza, że mail się nie wysłał
  • oznacza błędnie wskazany folder IMAP

Rozwiązanie jest proste:

Ustaw zapisywanie kopii w folderze „Wysłane” na serwerze, a nie lokalnie.

To jedna z najczęstszych i najbardziej mylących konfiguracji w Thunderbirdzie – a jednocześnie jedna z najłatwiejszych do naprawienia.

Zamów wycenę
Polityka prywatności | Regulamin
Pro-link 2005-2020